Donderdag 21 mei dag 1 rondje NL

21 mei 2020 - Assendelft, Nederland

21 mei

Vanochtend om 7.15 opgestaan en gedoucht. Na het ontbijt de laatste spullen op de fiets gedaan en de fiets buiten gezet Toos en Anne kwamen net aanlopenFloor en Nova kwamen op de fiets en even later Wesley, Loes en Len. Nog even allemaal gesproken en toen naar Marlene. Floor en Nova fietsten mee met mij. Zo leuk!

Marlène stond klaar, iedereen nog een knuffel en toen zijn we vertrokken richting strand.

De route naar Zandvoort was bekend. Maar wat was het druk. Heel veel wielrenners. Die zie ik niet bij kou en wind!

Voorbij Noordwijk hebben we een bankje gezocht voor de eerste stop.

Koffie uit de thermoskan en broodjes. Na een kwartiertje zijn we weer verder gereden richting Zandvoort. Vlak voor Zandvoort de navigatie aangezet. De route liep niet langs het circuit en wij wilden er wel langs. Na 5 kilometer weken we al af van de geplande route. Even wat foto’s gemaakt en toen doorgefietst naar Bloemendaal.

Al snel zaten we weer op de route.

We reden door een prachtig mooi duinenbos tot IJmuiden. Daar gingen we met de pont het water over. We fietsten verder richting Beverwijk. Daar kwam een fietser naast mij fietsen en vroeg of ik aan het trainen was of dat het mijn vakantie was? Vakantie dus. Aangevraagde vakantie moet verplicht opgenomen worden. In plaats van vandaag naar Lissabon te vliegen en van Lissabon naar de Tourmalet te gaan is het een rondje Nederland geworden. Hij zou via de Jacobsroute naar Lourdes fietsen en via de oude wegen weer terug! Klonk me bekend in de oren!

Vlak na Beverwijk hebben we weer een stop gehad op de waterlinie! Nog 10 km te gaan en dan zijn we in Assendelft. Ik kan pas om 18.00 uur terecht bij VopdeF....

In Assendelft zijn we opzoeken gegaan naar koud bier of zoiets! De COOP was open. Radler en Fanta gehaald. Heerlijk zo’n fris drankje hoor. Waren we aan toe.

Bij de vorige stop had Marlène Ad geappt. Die zou haar weer ophalen. Samen zaten we met de Garmins te rommelen en op het moment dat ik vroeg ‘ Jij kunt Ad toch ook volgen? Waar is hij’, stopte zijn auto naast ons. Lachen hoor. Marléne de COOP weer ingegaan voor koude drank terwijl Ad de fiets op de auto zette. Nog even gezellig onder de boom zitten drinken en kletsen en om iets voor 4 reden ze weg.

Ik ben toen naar Westdijk gefietst waar ik zou overnachten. Niemand thuis dus maar een rondje gefietst en dit verhaaltje geschreven.Heerlijk zittend in de zon met een appeltje. Ik ga zo nog een keer kijken. Tot later.

Inmiddels is de vrouw thuis. Prachtige woonboot hoor. Met een eigen badkamer, maar het bad mag niet gebruikt worden, de douche wel. Prima hoor. Gedoucht en even gekletst met haar. Daarna ben ik naar Angela toe gefietst. Of ik tussen 21.00 en 21.30 uur weer terug wilde zijn. Oké.....is goed.

Bij Angela en Walter werd ik heel enthousiast welkom geheten.  Heerlijk gegeten en gezellig gekletst onder anderen over mijn Garmin en appjes om routes te maken en fietsen. Een rondleiding in het gezellige huis gehad. Erg leuk.

Om half 10 was ik weer terug. De mevrouw, ik weet haar naam niet, vroeg of ik zin had in een glaasje wijn. Helaas, ik drink geen alcohol.... of ik dan mirabellensap wilde? Prima.....kreeg ik later spijt van. Bleek ze een psycholoog te zijn en ze bleef maar kletsen over haar vak. Om 23.00 uur kon ik eindelijk mijn bed in kruipen. Lekker slapen.

Tot morgen.

1. Trees Persoon:
    22 mei 2020
    Hoi Marjon, Leuk je ervaringen weer te lezen. Veel fietsplezier!
  2. Marjon:
    24 mei 2020
    Dank je Trees.
  3. Angela:
    Was gezellig Marjon!
  4. Marjon:
    24 mei 2020
    Zeker, volgende keer bij mij!
  5. W.A.A. Hoppermans:
    22 mei 2020
    Vanmiddag kreeg ik van mama je "reisblog-adres". Heel leuk om je zo te kunnen volgen. Een hele omschakeling wat betreft je originele plannen, maar ons kleine Nederland is ook zo prachtig. Wij wensen jou een hele mooie reis met veel hartverwarmende ervaringen en prachtige dingen onderweg.
    En mocht je in Mierlo willen overnachten: Van Harte Welkom.
    Veel fietsplezier. Willy en Jan.
  6. Marjon:
    22 mei 2020
    Wat leuk dat jullie mij ook volgen!
    Ja Nederland is zeker mooi.
    Bedankt voor je aanbod! Is altijd makkelijk om een adres te hebben.
    Grtjs
    Marjon
  7. Jose:
    23 mei 2020
    Marjon, wat heerlijk kan jij schrijven. Alsof ik erbij was 😃. Leuk dat je bij Angela langs bent gegaan.
  8. Trees Persoon:
    25 mei 2020
    Marjon, voor vandaag weer een fijne fietsdag! De zon schijnt en de wind is ook weer gaan liggen. Ik kijk iedere dag uit naar je ervaringen. Lieve groet.
  9. Marjon:
    25 mei 2020
    Hoi Trees,
    Helaas was de wind hier niet gaan liggen, iets minder dan gisteren, dat gelukkig wel maar toch. Leuk dat je de stukjes leest.
    Groetjes