Dag 15: Cahors - Boudou 70 km

12 juni 2019 - Moissac, Frankrijk

Na het ontbijt om 8.00 uur zaten we al snel op de fiets. Het hotel lag aan de route dus die konden we makkelijk oppakken. Al gauw fietsten we over een mooie brug, de Pont Valentré, de stad uit. Voordat we de stad helemaal uit waren zijn we nog bij een bakker gestopt. Twee stokbroden met ham en kaas en 2 broodjes au chocolat. Een kilometer of 3 langs een drukke weg en daarna de binnenlanden weer in. Het zou vandaag geen lange en zware tocht worden omdat we in het begin maar 1 echte klim zouden krijgen en omdat we bij Boudou zouden stoppen. Rik gaat morgen nl net de andere kant op dan ik. Hij fietst naar Mountauban en pakt daar de trein naar Limoges. Vrijdag rijdt hij dan weer naar huis.  Nadat we van de drukke N-weg afgegaan waren in L’ Hospitalet werd het weer heerlijk rustig op de wegen. We hadden een aardig tempo. In geen enkel dorpje was er een mogelijkheid om koffie te drinken dus gingen we op water en brood verder. Tot aan L’Hospitalet was het nog klimmen, nog een paar heuveltjes na dit plaatsje en de rest was vlak. We fietsten door naar Castelnau-Montratier in de hoop daar koffie te kunnen drinken maar helaas. Wel zagen we een hele aparte molen. Vandaar verder naar Vazerac. Onderweg nog een hert langs de kant van de weg gespot. Even bleef het staan totdat ik mijn camera klaar had en toen rende het weg. Het laatste stuk van Vazerac tot aan Moissac waren er overal boomgaarden met fruitbomen te zien. Een hele aparte boerderij, een schuur met 2 tractors erin die al in geen jaren gebruikt waren. In Moissac waren er eindelijk wat terrasjes. Daar hebben we alle 2 een cola gedronken en de overnachting voor vandaag geboekt in Boudou

Omdat ik met Erik en Martin vrijdag in Pontacq overnacht moet ik dus nog 190 km in 2 dagen fietsen. Helaas met toch een paar gemene klimmetjes maar dat gaat lukken hoor.

Aangekomen bij de Gîte hebben we gedoucht en zijn vervolgens naar het hoogste punt gelopen waar we een prachtig uitzicht hadden over de vallei van La Garone en Le Tarn. Terug gelopen naar de Gîte en daar heerlijk in het zonnetjes gaan zitten met een Kronenbourg. Aanvankelijk zouden we terug fietsen naar Moissac om daar te eten maar de gastvrouw stelde voor om voor ons en de 4 Franse wandelaars te koken. Gezien het klimwerk en de drukte van de weg kozen we voor dit laatste en daar wachten we nu op. We hebben best wel trek!!

Vandaag ook nog geregeld dat het wiel voor de fiets van Jan meegenomen wordt naar Argelès-Gazost zodat Jan vanuit Lourdes verder kan fietsen naar Rome. Heel lief dat Marlene en Ineke wilden helpen om dit mogelijk te maken. Bedankt meiden 👍😘

1. Loes:
    12 juni 2019
    Goed bezig mam!!💪
  2. Linda:
    12 juni 2019
    Topper, succes met nog 2 zware dagen voor de boeg, alleen! Succes ‘je kan het’!
  3. Anne van den Berg:
    13 juni 2019
    Lekker bezig mam!!😁
  4. Peter:
    13 juni 2019
    Succes met het laatste stukje mam!