Dag 6: Bussy-le-Chateau — Arcis-sur-Aube 90,8 km

3 juni 2019 - Arcis-sur-Aube, Frankrijk

Om 6 uur was ik wakker. Maar ook meteen lekker wakker dus dag 5 maar meteen opgeschreven. De dagen vliegen zo wel snel hoor. Ik zou om half 9 ontbijten dus ik had ruim de tijd.  Om half 8 stond alles weer op het internet. Daarna heb ik weer een heerlijke douche genomen. De kleren die ik gisteren gewassen had waren nog niet helemaal droog, de broeken heb ik vandaag om de beurt achterop gehad om te drogen en die zijn nu droog. Het was gelukkig lekker bewolkt en zo’n 22 graden.

Het ontbijt was erg uitgebreid zodat ik ook een lunchpakketje klaar kon maken. Dat was achteraf wel fijn. Ik ben vandaag namelijk ( met uitzondering van Châlon-sur-Champagne) geen enkele winkel of restaurant tegen gekomen. Je ziet af en toe iemand lopen of met een of andere maaimachine of trekker voorbij komen maar verder lijkt het uitgestorven. Er staat heel veel te koop en verder zie ik alleen enorme vlaktes met graan. Ik had in de champagne streek iets anders verwacht. Druivenvelden en wijnhuizen ipv graan en graansilo’s. Maar misschien komt dat nog. Het fietsen ging in het begin niet erg lekker. Ik denk door de vermoeidheid van gisteren en misschien te weinig gegeten. Ik ben dus flink gaan eten onderweg. Ik had nog 6 eierkoeken die goed waren tot 1 juni en die zijn nu op. Ook de lunch die ik klaar gemaakt had was om 15.00 uur op samen met de 2 bidons water. Wat weer een bio-stop opleverde. Dat was gisteren na ik geloof wel 8 bidons nog steeds niet het geval. Door de hitte kwam het er op een andere manier uit, samen met het zout.

Rond 11 uur zei mij Garmin, bekijk het maar. Als je mij niet oplaadt doe ik niks meer. Balen.., gauw aangesloten op de powerbank en opgeslagen wat ik al had gefietst. Uiteindelijk ging dit goed. Ik ben toen ook gaan bellen voor een slaapplaats. Dat viel weer tegen, na 4 telefoontjes, het laatste in mijn boekje bij de 90 km, anders had ik weer 105 moeten fietsen en dat wilde ik toen niet. Achteraf gezien had het wel gekund maar goed, ik had weer een kamer met douche! Wat later in de middag, ik denk rond half vier moest ik weer een heuveltje op en het leek of er bovenaan iemand met een fiets met fietstassen stond. Ik dacht even dat ik aan het hallucineren was... boven aangekomen was het echt waar. Een man uit Eindhoven op weg naar SdC. Hij was al 10 dagen aan het fietsen en het viel hem zwaar tegen. Dit was veel zwaarder dan de Jacobsroute die hij vorig jaar had gefietst. Ik was het helemaal met hem eens. Deze tocht is echt zwaarder. Vorig haar was hij in 5 1/2 week naar SdC gefietst. Nu had hij 6 weken vrij en hoopte tot aan de Spaanse grens te komen. De goede man had enorm veel bagage bij zich, zonnecellen voor zijn devices en persoonlijk had hij ook wat kilo’s teveel bij zich. Hij zou in dezelfde plaats als ik overnachten op een camping.

Aangekomen bij mijn overnachtingsplaats kwam de dame al snel met een sleutel. Ze was volgens mij van Marokkaanse afkomst. De chambre d’hotes ook gezien de kleden, lampen en andere inrichting. Prima bed en douche hoor. Vind ik toch wel belangrijk merk ik. Opgefrist ging een tafeltje reserveren bij de pizzeria op de hoek en nog even shoppen voor morgenvroeg en onderweg bij de Aldi die ik ergens gespot had.

Nu zit ik aan een heerlijke pizza. Inmiddels is die op en zit ik met een kop thee op mijn bed. Vroeg slapen en morgen lekker weer fietsen. Ik begin het ritme te pakken te krijgen. Lekker hoor!

1. Jan Steenvoort:
    4 juni 2019
    Geweldig leuk om te lezen Marjon! Je schrijft zo "beeldend", dat ik je gewoon zie fietsen daar!! Veel succes en het gaat goed!