Zondag 31 mei, Dag 11 Rondje Nederland

31 mei 2020 - Zelhem, Nederland

Om half 8 wakker geworden van de wekker. Aangekleed, spullen ingepakt en naar beneden gegaan. Rik zat al aan de koffie. Tafel gedekt en ontbeten. Nog een laatste rondje door het huis en toen zijn we vertrokken. Inmiddels heb ik weer minder bagage bij me. Mijn 2 voortassen laat ik bij Rik achter met nog wat spullen. De rest kon in de andere 2 tassen. We gingen op weg naar Winterswijk. De route die we zouden fietsen behoorde niet tot een landelijke fietsroute maar had ik zelf met routeyou gemaakt. Dit omdat ik langs Winterswijk en Vragender wilde fietsen.  Zoals ik al vaker schreef is de omgeving prachtig en zijn de fietswegen goed. Vandaag echter hadden we een dag met veel kilometers op grindpaden en zandpaden. Dat laatste is niet zo erg als het niet zo droog is geweest als de laatste tijd. We schoven van links naar rechts door het zand.

We fietsten van Borne, tussen Hengelo en Delden door naar Haaksbergen. Rond de 35 km zochten we naar een koffie-to-Go, maar die was nog niet zo gauw te vinden. Dit terwijl we de vorige dag om de 5 km wel een mogelijkheid tegenkwamen. Net voor de Duitse grens zagen we een winkel met terras bij de grensovergang Winnewick-Oldenkot.  Daar een koffie gehaald en opgedronken bij de punt. We zaten nog geen 500 meter op de fiets of we reden langs een terrasje dat vol zat. Lekker koffie en biertjes drinken in Duitsland 🇩🇪. Goed, morgen mag het hier ook weer. We gingen verder naar Meddo en Winterswijk. In Winterswijk gekeken of tante Fien thuis was, helaas ze was er niet. We zijn toen het centrum in gefietst. Even wat gegeten en gedronken en toen naar Vragender gefietst op een vreselijke zandweg. Frans en Lyda waren ook niet thuis dus verder gegaan. We gingen, mits de wegen goed waren lekker snel naar Zelhem. Een heel stuk fietsten we op een kronkelweg langs de Baakse Beek. In Lievelde hebben we een biertje (0,0% ) gedronken die eigenlijk voor de avonds waren. Smaakte prima. In Zelhem zijn we nog opzoek gegaan naar een supermarkt maar alles was dicht. Nog een 5 km te gaan en we waren op het landgoed. We zouden in de zadelschuur slapen. Het was bij aankomst al een heel apart type dat ons ontving. Grote chaos. De bedden etc zijn schoon maar we zaten buiten en een voor een kwamen campinggasten hun chemisch toilet reinigen, bah. We hebben toen de tafel en stoelen maar verderop op het grasveld gezet. We zouden er tenslotte ook eten. Dit laatste konden we nl in het dorp bestellen en kwamen ze hier afleveren. Smaakte prima.  Nu nog even buiten zitten en dan naar binnen. De weersverwachting zien er steeds minder gunstig uit. Jammer hoor. Waar we nu in Spanje zouden fietsen is het weer slecht, dus dat voordeel hebben we nu wel.

1. Jan van Westerneng:
    31 mei 2020
    De fietstocht naar Houten voor een tent had ik kunnen besparen Marjon, ik had de MSR Hubba Tour 2 ook kunnen bestellen via jou reisblog.
  2. Marjon:
    1 juni 2020
    Je krijgt zeker reclame te zien?
  3. Jan van Westerneng:
    1 juni 2020
    Krijg elke keer reclame van Bever te zien, deze keer de tenten, mijn tent stond er ook in met 40 procent korting, dus ik dacht dat je gesponsord werd door Bever.
  4. Marjon:
    2 juni 2020