1. ‘s-Gravenzande - Oostkapelle

26 april 2023 - Oostkapelle, Nederland

Vanochtend liep om 6:45 de wekker af. De vakantie is begonnen! Wat een tijd om op te staan.

Op mijn gemak toch nog even kleren gewisseld en aangekleed. De tassen met kleding in de fietstassen gedaan en toen een kop thee met een bakje yoghurt gegeten.

Nog wat laatste rommel in de vuilnisbak gedaan en wat planten beneden gezet. Wesley gaat deze bijhouden.

Om kwart voor 8 ben ik richting Maassluis gefietst. Daar hadden Kees en ik om half 9 afgesproken bij het pontje. Onderweg nog even een foto van mijn fiets gemaakt en om 5 voor half 9 was ik in Maassluis. Kees stond al te wachten met een kaartje. De pont stond op het punt om te vertrekken.
met het fiets en wandelpontje zijn we overgestoken naar Rozenburg. De Calandbrug stond open en dus moesten we even wachten. Knap hoe zo’n boot door zo’n nauwe opening vaart.
via Vierpolders, Hellevoetsluis zijn we naar Stellendam gefietst. Ook daar stond de brug open. Even omgefietst en toen richting Ouddorp gefietst. Normaal heb ik daar een vaste route aan de Westkant van het eiland. Dit keer was het een oostelijke route waardoor we lang de haven van Ouddorp kwamen. Het was half 11 dus tijd voor koffie en om ons op te warmen! Wat was het koud. Op het pontje bij Maassluis gaf mijn Garmin 5,6 graden aan. Het werd we van lieverlee wat warmer, maar toch. Kees had paarse handen.
Na 2 koppen koffie zijn we weer verder gefietst over de Brouwersdam naar Serooskerke. Iets verderop kwamen we langs het Schelphoek natuurpark. Daar hebben we op een uitkijktoren rondgekeken    in de hoop een zeehond te zien, maar helaas. Nadat we rond half 2 wat broodjes hebben gegeten in de buurt van  Burghsluis zijn we richting de Oosterscheldekering gefietst. Indrukwekkend, iedere keer als ik daar langs fiets.  We fietsten verder richting Breezand. Onderweg heerlijk uit de wind in de zon op een terrasje gezeten, Kees met een biertje en ik met een kop thee. Kees wilde graag naar Breezand maar het echte centrum hebben we niet gezien. Doorgefietst naar Vrouwenpolder en vandaar naar Oostkapelle. We waren er om 15:45 uur. Toch eerst even naar het centrum gegaan voor koffie met appeltaart. Rond kwart voor 5 waren we weer op ons adres. Mooie kamer, aardige mensen. Tonny  was in 2021 op de fiets naar Santiago de Compostela gefietst. Leuk hoor. Nu lekker gedoucht en opgefrist. Straks even een hapje eten in de Babbelaar, die hadden we vanmiddag al gezien en dan slapen!

We hadden vandaag aanvankelijk koud weer 5,6 graden toen we begonnen tot 12,6  toen we hier aankwamen. Veel wind in de rug en af en toe de zon, wat een groot verschil maakte.

Tot morgen, dan gaan we naar Sint Kruis.

1. Annemarie:
    26 april 2023
    Het ritme hebben jullie weer aardig te pakken. Zo te lezen gaat het lekker. Fijn!!!
    Morgen (niet te vroeg starten) is het weer iets warmer. Genieten😄
  2. Marjon:
    👍, ja het gaat prima!
  3. Jan van Westerneng:
    27 april 2023
    Het zal vanmorgen wel koud geweest zijn Marjon want toen ik vanmorgen terug fietste van werk naar huis was het
    -2 graden. Ik volg jullie en geniet van deze tocht.
  4. Erica Vreeswijk:
    27 april 2023
    Fijn om jullie weer te mogen volgen. Fijne vakantie! Edwin & Erica
  5. Marjon:
    29 april 2023
    Dank jullie wel. We gaan het weer proberen!
  6. Trees Persoon:
    28 april 2023
    Fijne vakantie voor jullie!
  7. Marjon:
    Dank je Trees