2. Oostkapelle naar Sint Kruis.

27 april 2023 - Sint Kruis, Nederland

Gisteravond zijn we nog op de fiets naar het centrum geweest om wat te eten en een flesje wijn te scoren.  We naar ‘huis’ en daar hebben we nog wat zitten lezen met een wijntje erbij. Om 10 uur lagen we moe maar voldaan van de eerste dag in bed.

Vanochtend om 7:00 uur opgestaan, ontbijt zou om 8:00 uur zijn. Tijdens het heerlijke ontbijt met de gastheer gesproken over zijn tocht naar SdC. Ik had gisterenavond zijn boek bekeken en gelezen. Was leuk om met hem daarover te praten. Hij had, net zoals wij, ook plannen om nog een keer naar Rome te fietsen.

om half 9 zaten we op de fiets. Het was rond de 8 graden. Minder koud dan gisteren. We fietsten door het centrum maar daar was in de meeste plaatsen tot aan Vlissingen niks te merken van Koningsdag. Via Middelburg gingen we de snelste weg naar Vlissingen. Om 9:45 waren we er, de boot naar Breskens vertrok om 09:48 uur. Puur toeval. Dat was haasten. Nog net voor de deur dicht ging liepen we naar binnen. Op de boot even warm worden en (oplos)koffie gedronken.

Bij Breskens gingen we meteen de duinen in richting Cadzand. Inmiddels werd het al wat warmer. Het ging richting de 11 graden met een zuidoosten wind kracht 3.  Maar wat een vakantiehuisje staan er daar langs de kust. Het ene park na het andere. Nog even een foto gemaakt van de vuurtoren van Breskens en weer verder gefietst tot Cadzand. Hier hebben we even gepauzeerd en ons brood, dat we nog bij ons hadden opgegeten. Wat foto’s gemaakt en begonnen aan de ‘Dodendraadroute’ !!

Van Cadzand fietsten via Retranchement ( de molen nog bewonderd) naar Sluis. In Sluis was het een gezellige drukte door Koningsdag. Spelletjes, rommelmarkt etc. We zijn er doorheen gewandeld en bij de Hema 4 tompoezen gekocht. Twee kopen kon niet. Nadat we het dorp uit waren hebben we de eerste heerlijk op een bankje in de zon opgegeten.

Van Sluis fietsten we langs het kanaal tussen Brugge en Sluis, naar Damme(Lapscheur) waar we de grens over gingen naar België. Dat was meteen aan het fietspad te merken ☹️.

Lange stukken langs het kanaal maar ook tussen de velden gingen we naar Sint Kruis. Onderweg nog een keer een stop gehad. Die tweede tompoes moest tenslotte ook op!

vlak voor Sint Kruis, waar geen winkels zijn, probeerden we in Sint Laureins nog een flesje bier te halen. Geen supermarkt aanwezig en de buurtwinkel was dicht. Máár bij de bakker stond een automaat met o.a. blikjes bier erin!! Deze meegenomen en richting grens gefietst. Sint-Kruis ligt dan weer in Nederland.

We werden weer hartelijk ontvangen ( vodf) , zijn inmiddels weer fris en fruitig en gaan zo eten. Mevrouw kookt voor ons.

Om half 6 werden we uitgenodigd voor een drankje. Eenmaal beneden hebben we eerst een biertje gedronken en daarna heerlijk gegeten en gekletst tot 9 uur. Lieve mensen, Krijn en Nicole.  Kees heeft nog meegeholpen de pauwen te vangen, die waren uitgebroken. Nu nog even wat dingetjes voor morgen doornemen met een biertje (Kees) en een wijntje en dan slapen. Morgen gaan we naar Hulst, ongeveer 85 km.

1. Jan van Westerneng:
    27 april 2023
    Ik zie alleen foto's waar Kees op staat...
    Waar zijn jou foto's?
  2. Jan van Westerneng:
    27 april 2023
    Ik was te voorbarig, toch nog een foto.
    Zo te zien hebben jullie niet het beste weer uitgekozen.