3. Sint Kruis-Hulst

28 april 2023 - Heikant, Nederland

Na een uitgebreid ontbijt en wat geschreven te hebben in het vrienden op de fiets boekje, zijn we vandaag rond 9 uur vertrokken richting Hulst. Normaal zou dat een rit van rond de 50 km zijn maar omdat we de Dodendraadroute fietsen zouden we vandaag ongeveer 80 km moeten fietsen. Het had vannacht flink geregend, de lucht was zwaar bewolkt en de temperatuur was ongeveer 10 graden. Dit liep gedurende de dag op naar 14 graden. Vanochtend hadden we noord-westenwind kracht 3 tot 4. Dit zwakte gedurende dag af naar 2. Gelukkig reden we veel naar het zuid-oosten, dus veel wind mee.

Nadat we ongeveer 500 meter hadden gefietst kwamen we de eerste grenspaal van vandaag tegen! Nummer 338. Er zouden er nog vele volgen. Het fietsen ging prima, geen zadelpijn of andere ongemakken.
Al gauw reden we door Boekhout, een oud vissersdorp. Niet voor te stellen dat dat vroeger ( in 1600) een vissersdorpje was.

We fietsten door tot Sas van Gent voor onze eerste koffie. Onderweg werden we voorbij gefietst door een stel dat we gisteren ook al een paar keer tegenkwamen.  Even samen gekletst, zij bleken dezelfde route te fietsen, maar zouden zondag stoppen.

Ondertussen was het miseren over gegaan in zachtjes regenen. Toch maar even wat regenkleding aangetrokken.

In Sas van Gent een kroegje opgezocht en even koffie gedronken en opgewarmd. We gingen verder maar helaas was de brug open. Daar moesten we een klein kwartiertje wachten vooraleer we verder konden. We fietsten zigzag tussen de akkers door.

Wordt nog vervolgd

1. Angela:
    29 april 2023
    Lekker bezig 👍🏻
  2. Marjon:
    29 april 2023
    Zeker en het fietsen gaat prima!