4. Hulst -Merksem

29 april 2023 - Antwerpen, België

Vanochtend waren we al vroeg wakker. Kees is eerst een rondje gaan hardlopen ( trainen voor de Roparun).  Ik ben op mijn gemak opgestaan en heb mij spullen weer ingepakt. Nog even wat in het boekje voor Vrienden op de fiets geschreven en daarna ben ik naar de keuken, naar Jo, gegaan. Kees was inmiddels aan het douchen. Er stond een heerlijk ontbijt klaar met o.a. tomaten, komkommers en radijsjes. Terwijl we zaten te eten bleef Jo heerlijk staan kletsen. Gezellige man.

Om 9.15 vertrokken we. Bewolkt weer en ongeveer 10 graden. We fietsten al vrij snel over een bospad. Dat is nou niet iets waar ik blij van wordt maar goed. Hierna volgden weer diverse dijken waar we overheen reden richting Oosterschelde. Op het overzicht van de route zou je zeggen, dat kan korter door wat stukken af te snijden, maar toch hebben we de volledige route gefietst. We gingen richting het ‘ Verdronken land van Saeftinghe’.  Ondertussen fietsten we door een uitgebreid akkerlandschap. Boven op de dijk bij het verloren land troffen we onze ‘collega fietsers’ weer. Na even gekletst te hebben en de info borden over het gebied gelezen te hebben zijn we verder gefietst langs de kerncentrale van  Doel. Het dorpje Doel is echt een spookstad. Helemaal uitgestorven. Dit dorp is sinds de jaren 60 bekend omdat het plaats zou moeten maken voor de uitbreiding van de haven van Antwerpen. Veel verlaten huizen zijn nu door graffiti-kunstenaars ‘opgevrolijkt’ . Na Doel fietsten langs de kerncentrale naar Kieldrecht. Eerst nog een lang stuk over de kasseien. In Kieldrecht hebben we in een broodjeszaak een appelflap gegeten en koffie gedronken. Weer verder naar Beveren…