8. Thorn - Maastricht - Beune

3 mei 2023 - Maastricht, Nederland

Dag 8 alweer. Nog 1 te gaan tot grenspaal nummer 1 (van de 369) in Vaals.

Wat was het koud vannacht. Een erg dun dekbedje.  Kees had echt kou geleden.

Om half negen stond het ontbijt klaar in de keuken. Een hele volle tafel én de schuifpui stond open. Het was buiten hooguit 4 graden. We hebben onze jassen maar aangedaan bij het ontbijt. De gastvrouw had geen last van de kou. Zij dronk haar koffie buiten aan de tuintafel op. Brrr

Rond 9 uur reden we weer door Thorn en gingen richting Wessem en daarna Maasbracht. Hier passeerden we de sluizen in de Maas. Deze houden een zeer groot hoogteverschil tegen. De Maas, die hier uit verschillende stromen bestaat is enorm breed.  Kees heeft diverse foto’s gemaakt.

Over de dijken en door toch wel grote akkers fietsten wij naar Maaseik. Hier was het erg druk vanwege de markt. Over het marktplein lopen kon niet en voor de koffie was het echt te vroeg. Maaseik is een bekende plaats voor mij. We woonden in Maasmechelen en het dichtstbijzijnde ziekenhuis was in Maaseik.
Nadat we de stad uit waren fietsten we praktisch gelijk aan de Maas naar Maasmechelen. Nog geprobeerd om ons oude huis op te zoeken maar dat bleek nog ruim 5 km fietsen te zijn. ( Niet gedaan dus). Kees stopte om de zoveel km, het was kerkendag en er moesten vandaag kerken gefotografeerd worden.
Even kort want in val in slaap!

geluncht in de RIO in Uikhoven, hier ook de overnachting in Beune geregeld. Vodf is erg druk in deze periode.

doorgefiets naar Smeermaas en besloten om toch de route te volgen tot Kanne. Van Kanne door Maastricht ( 2 biertjes op het Vrijthof) en richting de brug gefietst. Overgestoken en toen naar Beune

In beune de was gedaan, wezen eten en overnachten voor morgen geregel 😅

wordt vervolg!