Dag 20.

18 juni 2024 - Zierikzee, Nederland

René had voor een heerlijk ontbijt gezorgd. Yoghurt voor mij en brood voor Kees, twee spiertjes met fruit. Koffie, thee, jus d’orange, alles was er.

Het regende flink toen we wakker werden , dat leek niet goed te gaan. Maar toen we start klaar waren drupte het nog een beetje. Wel de regenjassen aangedaan en uitgezwaaid door René vertrokken we. We lieten Yerseke rechts liggen, dat hadden we gisteravond al gezien en reden naar Wemeldingen langs ‘ Het kanaal door Zuid Beverland’. Inmiddels was het gelukkig droog geworden en dit zou tot 13:30 uur duren, dus doorfietsen!

In Wemeldingen stond een welkomsbord met daarop de tekst:’ Welkom in Wemeldingen, de bloesem van Zeeland’. Na een stuk langs de haven gefietst te hebben fietsten we het dorp weer uit, de volgende plaats is Goes. Hier fietsten we eigenlijk omheen. We kwamen wel langs het CIOS, waar Sandra, Kees zijn dochter de opleiding had gehad. Onderweg van Goes naar Middelburg reden we langs het vliegveld ‘Midden Zeeland’ waar we een paar jaar geleden waren om de sprong (Ski-diven) te wagen. Even een kopje koffie, Kees heeft foto’s gemaakt van een opstijgende helicopter, sanitaire stop en verder. Onderweg nog even een Belgisch echtpaar aangesproken dat langs de weg stond. We hadden ze al eerder zien staan ‘prutsen’ aan de fiets, dus misschien hadden ze hulp nodig, maar dat was niet nodig. Nu was de stop om een sigaretje te roken. Het wiel liep weer goed. In Middelburg was het rustig. Het is een mooie stad. Bij de bakker hebben we een kant en klaar broodje gekocht en daar met een kop koffie erbij opgegeten.

In Veere hebben we even rondgekeken en toen naar de boot, hadden we eerder moeten doen. De boot was net weg, dus een uur wachten. We zijn op een terrasje gaan zitten met een 0.0 Affligem en ondertussen begon het eerst zachtjes en later flink te regenen. Om kwart voor drie zijn we naar het fiets-en voetveer gegaan, fietsen op het bovendek gezet en binnen 20 minuten stonden we aan de overkant. Daar hebben we toch maar onze regenkleding aangetrokken, dat was wel nodig. We fietsten dwars door Noord Beverland, langs Geersdijk en Colijnsplaat richting de Zeelandbrug. Ondertussen hebben we nog even wat sultana’s gegeten vanwege een suikerdip. Het miezerden steeds toen we over de ongeveer 5 kilometer lange brug fietsten. Constant reed er verkeer heen en weer, dat hadden we in deze mate lang niet meer meegemaakt. https://www.zeeland.nl/onderwerpen/verkeer-en-openbaar-vervoer/zeelandbrug

Al gauw fietsten we Zierikzee in. Allemaal kasseien of gladde stenen, nee dat is met droog weer al niet mijn ding, laat staan met regen. Ben echt bang om onderuit te gaan.

Aangekomen bij de Lammersmarkt 28 hebben we aangeklopt. Een aparte dame deed open. De fietsen mochten in de huiskamer staan en wij kregen een glaasje water, ja je leest het goed, na een halve dag in de miezer gefietst te hebben, kregen we een klein glaasje water aangeboden! Moet niet gekker worden, maar dat werd het wel. Dit is echt het slechtste adres van alle overnachtingen die we gehad hebben. Een  campingtoilet op de kamer voor ‘s nachts en de douche ( lauw water) mocht alleen ‘‘s avonds gebruikt worden. De wastafel op de kamer staat op instorten en de bedden zijn ook niet bijzonder. Pittenzakken als hoofdkussen pffff.

Wel even lauw gedoucht en omgekleed voordat we het centrum ingingen voor een pizza. Bij AH maar een fles wijn gekocht voor op de kamer en wat brood voor morgen onderweg.

Rosemarijne houdt van weven. Er staan 2 weefgetouwen in de kamer en het hele huis is voorzien van geweefde kleden en kussens. Verder is het huis oud en ik zou bijna zeggen vies en muf. Jammer van zo’n laatste overnachting.

We zijn samen eerst even naar AH geweest voor brood voor morgen voor onderweg en een fles wijn en zoutjes voor vanavond. We moeten het zelf maar weer gezellig maken!

Daarna naar de pizzeria. Helaas was de huiswijn matig en de pizza’s waren keihard. Alleen de koffie, Segafredo, was heerlijk.

Morgen de laatste dag met 91 km in het vooruitzicht. Het wordt goed fietsweer! Ook leuk om via de Haringvlietbrug terug te fietsen. We hebben dan alle grote bruggen in Zeeland gehad. Vorig jaar naar Cadzand gefietst.

Zo nog samen een glaasje wijn met wat zoutjes en dan slapen en morgen gezond weer op.

Jouw reactie