Dag 16: Boudou- L’Isle-de-Noé 103,3 km

13 juni 2019 - L'Isle-de-Noé, Frankrijk

Gisteren zaten we te wachten op het avond-eten. Dit was om half 8 klaar. Samen met de Franse dames en de gastheer en vrouw gingen we aan tafel. De gastheer en vrouw woonden al meer dan 30 jaar in Frankrijk en spraken dus vlot Frans. Alleen is Frans met een Engels accent gewoon niet te verstaan. Van de 4 dames sprak er 1 Engels en Rik en ik Engels en Frans. Het is een hele gezellige avond geworden. Eerst kregen we een stuk pizza met salade en daarna een heerlijke tagliatelle met lekker saus. Dit hadden we echt nodig. Wijntje erbij. Daarna het kaasplankje. Ik had echt voldoende gehad toen er ook nog ijs met verse aardbeien aan kwam. Nog een kop thee en toen was het 22.00 uur. We zijn meteen gaan slapen want het ontbijt zou ivm het warme weer tussen 07.00-07.30 uur klaar staan.

Geen croissantjes of stokbrood maar heerlijk bruin brood met eigengemaakte jam.  Spullen gepakt en op de fiets gedaan, afscheid genomen en weer op pad. Na 2 kilometer moesten Rik en ik alle 2 een andere kant op. Weer afscheid snif snif.

Mij ging weer alleen verder. Het was nog fris maar het zou een mooie dag worden.

In Auvillar fietste ik langs een bakker en heb daar 2 gevulde stokbroden gekocht. Ik kon verder met brood en water op zak.

Vandaag zouden er in het begin wel wat klimmetjes zitten maar daarna niet meer. Toch ben ik weer over de 1000 hoogtemeters heen gegaan. Bizar hoor.

Het ging prima vandaag en ik fietste heerlijk door, de kilometers vlogen voorbij. (Vandaag van de nog 190 die ik vandaag en morgen moest fietsen heb ik er al 105 gedaan). Het landschap bestond voornamelijk uit graanvelden waarin af en toe een verdwaalde zonnebloem van vorig jaar stond te bloeien.

Van Auvillar naar Miradoux, naar Lectoure. Een prachtig stadje op een heuvel waarna weer een heerlijke afdaling volgde. In St. Puy heb ik een heerlijke pizza half opgegeten. Het was zoveel en door de kaas ook erg zout. Castéra-Verduzan leek het wel op Spa. Een kuurplaats met hotels met zwavelhoudende heetwaterbronnen en casino’s. Daarna naar Biran en tenslotte gestopt in L’Isle-de-Noé. Kamers kon ik niet zo gauw vinden dus ik zit weer in een soort pelgrimshuis. Niet zo fris maar dit is de laatste keer. Ik heb net gedoucht op de kamer van 2 andere gasten want waar ik ga slapen, ligt nu al iemand te slapen..

Straks weer verder...