Dag 12: Limoges-La Porcherie 62,5 km

9 juni 2019 - Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk

Gisteren ben ik gestopt in La Souterraine en heb ik op Rik zitten wachten. Dat duurde nog even maar rond 19.00 uur was hij er. We hebben mijn fiets en tassen in de auto geladen en zijn naar Limoges vertrokken. Rik had een kamer in een kasteel 18 km ten oosten van Limoges gereserveerd. Dichterbij was niks te krijgen. Voordat we daar aankwamen hebben we nog geshopt bij de Aldi. Kant-en-klare salades, kaas, wijntje, brood en brie gehaald want ergens eten ging niet. Alles was dicht. Aangekomen op het kasteel ‘ Chateau de Beauvais’  werden we door een Nederlandse gastvrouw ontvangen. Erg vriendelijk. Rik had gevraagd of we een bord en bestek konden krijgen. Zij zou dat klaar zetten in de eetkamer. Nadat ik gedoucht had hebben we alle spullen (=eten) gepakt en zijn we naar beneden gegaan. De gastvrouw zag ons met alle plastic doosjes aankomen en zei:’ Geef maar aan mij dan maak ik er iets gezelligs van’. Nou dat deed ze inderdaad. Lekker gegeten met een wijntje erbij. Om 22.30 lagen we in bed. Heerlijk geslapen. Vanochtend ook Rik zijn fiets in de auto gedaan en naar het centrum van Limoges gereden. Auto vlak bij het station geparkeerd en de fietsen weer in elkaar gezet. Tassen erop en vertrokken. Ik had gisteren een route gemaakt van Limoges naar de route die ik fietste. Aanvankelijk gingen we de verkeerde kant op in Limoges en kwamen we op een heerlijke brocante markt terecht . Gauw omgedraaid en al gauw de juiste route gevonden. Toen begon het te regenen. Als ik met Rik fiets regent het. Dat was vorig jaar ook. Met Marléne niet, maar met Rik wel. Na een half uur werd het gelukkig weer droog en na 30 km zaten we weer op de juiste route. Het klimmen en dalen viel mee vandaag, terwijl we toch in 62 km meer dan 1000 hoogtemeters hadden gemaakt. Het was een korte rit voor vandaag. Rik had nl in La Porcherie al een B&B geboekt voor vandaag. Tijdens de rit hebben we zeggen en schrijven één restaurant gevonden om een kop koffie te drinken. De rest was gewoon gesloten. Ook diverse foto’s gemaakt, O.a. van het dorpje Nova... Aangekomen in La Porcherie hebben we ons lekker gedoucht en de gastvrouw bood aan om bij het plaatselijk restaurant ( wat gesloten was) een maaltijd voor ons op te halen. Diepvries die ze zouden opwarmen. Het smaakte heerlijk.Nu zitten we heerlijk op het terras met een wijntje te luisteren naar het zoemen van de indekten en het sjilpen van de krekels en het kwaken van de kikkers. En in het zonnetje!

1. Carmen:
    9 juni 2019
    Gezellig dat jullie nu samen verder kunnen fietsen. Ik hoop dat de regen nu uitblijft. Fietst toch een stukje gezelliger. Fijne dagen nog
  2. Erica Vreeswijk:
    10 juni 2019
    Jij in je kasteel en wij in ons tentje. Bij donzenac reed je sneller dan wij vorig jaar... Fijn dat je weer een fietsgenoot hebt.
  3. Marlène Doorneveld:
    12 juni 2019
    Haha! Gelukkig ook wat foto's met zon. Ja, vorig jaar was ongelooflijk dat we tussen de enorme buien door konden fietsen.
    Hopelijk vanaf nu mooi weer ! Enne Rik, ben blij dat je nu lekker met deze bikkel meegaat. Samen is beter dan alleen! Veel plezier hoor. Bonne route!