De voorbereidingen

26 mei 2019 - 's-Gravenzande, Nederland

Nog een paar dagen en dan vertrek ik weer! Net zoals vorig jaar op de fiets naar Argelès-Gazost. Een plaatsje onderaan de Col de Tourmalet waar Team Westland een hele week verblijft en waar ik hoop op zaterdag 15 juni aan te komen.

Vorig jaar heb ik, eerst samen met Rik en later met Marlène, echt genoten van de fietstocht. Daarom ga ik dit jaar weer op mijn fiets er naar toe.  Vorig jaar via de ‘ Jacobs route’ , dit jaar via de route ‘Langs oude wegen en pelgrimssteden’. Beide zijn pelgrimsroutes. Deze laatste is zwaarder omdat hij start in Maastricht en je daarna in de Ardennen al meteen flinke klimmetjes  te verduren krijgt. Ook verder Frankrijk in is het een zwaardere route dan vorig jaar (2018). Dat is dit jaar mijn de uitdaging.

Afgelopen week zijn de 2 fietsen ( mijn vakantiefiets en mijn racefiets) bij de fietsenmaker geweest voor een beurt. Deze zijn weer in orde. Ook heb ik in de afgelopen weken de routeboekjes bestudeerd en de route in de Garmin gezet. Een nieuwe Garmin, dus deze ook nog even uitgeprobeerd in verschillende fietstochtjes. Het ziet er allemaal goed uit tot nu toe en ik heb er veel zin in.

Vorig weekend (19 mei) ben ik begonnen met het bij elkaar te zoeken van al mijn spullen. Dit weekend is aardig vol gepland, maandag en dinsdag werken en woensdag vertrek ik al. Zowel voor de 2 1/2 week fietsen als voor de week met Team Westland moet ik mijn spullen bij elkaar zoeken. Gelukkig heb ik nog een lijstje van vorig jaar  wat het lekker makkelijk maakt.

Ik vertrouw wel op mijn digitale middelen, Garmin en mobiel, maar voor de zekerheid toch pen en papier meenemen met daarop de belangrijkste gegevens van alles en iedereen. Paspoort, pinpas en mobiel zijn het belangrijkste en die heb ik klaar liggen!

Vrijdagavond nog een laatste bijeenkomst gehad van Team Westland. Wat hebben de mannen weer veel en goed werk verricht. Petje af hoor. Het is weer tot in de puntjes geregeld. Na afloop heb ik Martin nog even gesproken. Hij gaat met Erik de route fietsen die ik vorig jaar gefietst heb. Zij hebben iedere dag een andere sponsor. Leuk om te horen.

Vanmiddag nog even met alle kinderen en kleinkinderen ge-BBQ-d en de meeste al gedag gezegd. Het begint nu echt op te schieten.