Dag 1: ‘s-Gravenzande-Geldrop 158 km

30 mei 2019 - 's-Gravenzande, Nederland

Om half 8 stond Anne al voor de deur en even later kwamen Loes, Floor en Nova ook binnen met toeters. Ze kwamen me uitblazen/uittoeteren. Gauw mijn ontbijt opgegeten en nog wat laatste dingen gedaan. Buiten afscheid genomen met natuurlijk de nodige foto’s en toen naar Marlene gegaan. Wel 10 minuten te vroeg.....

Samen werden we uitgezwaaid en gingen we richting Maasluis. Hier stond het pontje al klaar, overgestoken en via de visserijweg en het verlengde ervan naar Spijkenisse gefietst. In Rhoon bij Abel onze eerste koffie gedronken. Het fietsen ging goed. Er waren wel rare windvlagen, soms tegen, dan weer opzij. Na de koffie door de Heinenoord tunnel en daarna de Kiltunnel en de Moerdijkbrug. We zijn in Brabant!

In Hooge Zwaluwe was het tijd voor de lunch. We hadden inmiddels 80 km gefietst. Op mijn vorige fietstochten naar Geldrop was ik er al een paar keer langs gereden zonder te stoppen, waar de locatie zag er altijd heel leuk uit. Nu gestopt en allebei een tosti besteld. Het is een kerk die zo sfeervol is omgetoverd tot restaurant. Je kunt er ook trouwen en een koffietafel na een begrafenis is ook mogelijk.  Zie foto’s.

Nog even door wat mooie Brabantse dorpen gefietst oa  Oosterhout en daarna langs het kanaal naar Oirschot. Daar zou mijn moeder wachten en met ons naar Geldrop fietsen. Maar geen moeder te bekennen. Ik zag dat haar telefoon nog thuis lag, dus toch maar het onbekende nummer dat mij meer dan een uur geleden gebeld had, terug bellen.

Ja hoor, volgens deze man zou ze op ons wachten op een terrasje in Haghorst. Maar daar waren we al lang voorbij gereden en hebben haar niet gezien. Beide cafeetjes die daar zaten gebeld. Nee ze hadden haar niet gezien. Nog een tijdje gewacht en uiteindelijk naar Geldrop door gefietst.

Onderweg kreeg ik gelukkig een app-je dat ze net thuis was. Ze dacht dat ze ons gemist had en uiteindelijk is alles nog goed gekomen. Na wat drinken en eten heeft Ad, Marlene met fiets weer mee naar huis genomen. Mam en ik hebben nog wat gekletst en zijn toen gaan slapen.

1. Linda:
    30 mei 2019
    Leuk Marjon, het eerste stukje fietsen, zit erop! Succes en veel fietsplezier! :)
  2. Gerline:
    30 mei 2019
    Leuk om te lezen Marjon, veel plezier!