Dag 2: Geldrop-Berneau 100 km

30 mei 2019 - Berne, België

Vanochtend met mam ontbeten, alle spullen gepakt en vertrokken richting Achelse kluis. Daarna richting het kanaal. De Zuid Willemsvaart . Jammergenoeg konden we daar nergens koffie drinken dus zonder koffie en vlaai afscheid genomen. Het zou ruim 50 kilometer fietsen langs het kanaal worden vandaag. De weg was gelukkig overal goed opgeknapt of er was een omleiding. Toen ik in 2016 ‘ De groene weg’ naar de Middellandse zee fietste ben ik ook langs dit kanaal gefiets, de weg was toen veel slechter.

Net op tijd kwam ik een restaurant tegen en heb er koffie gedronken en een stuk appeltaart gegeten.

Onderweg stond er vandaag wel een harde wind uit het zuidzuidwesten. Dat was iets minder leuk.

Na heel wat kilometers op het jaagpad gefietst te hebben kwam ik aan in Maastricht. Via de markt ( er was ook markt) de brug over en langs de Maas richting Eijsden gefietst. Op het hele stuk in Maastricht langs de Maas lagen klinkers dus toch maar een stuk gelopen.

Van Eijsden naar Berneau gefietst. Hier ga ik de officiële route oppakken. Morgen al meteen een omleiding bij Limbourg maar ik heb de beschrijving ervan van Frans en Henny gekregen. Zij zijn 2 weken eerder zijn vertrokken.

Aangekomen in Berneau eerst maar veel water gedronken en een heerlijk biertje uit de streek en ja ik moest ook eten. Dat kon helaas niet en moest ik op de fiets naar Visé. Dit was de eerste echte klim.

Door het ritje naar Visé en terug kwam mijn kilometerteller vandaag boven de 100 uit.

Nog even wat lezen over de route van morgen en dan ga ik slapen.

1. Loes:
    30 mei 2019
    Goed bezig mam💪
  2. Trees Persoon:
    30 mei 2019
    al een hele afstand! Succes.
  3. Carmen:
    2 juni 2019
    Zo Marjon, dan heb je veel moeten doen voor een hapje eten. Is dat een vals plat naar Visé? Kan me nog vaag herinneren dat je geen idee had waarom je niet vooruit leek te komen. Fijne tocht verder. Ik lees je verhalen met respect zus. 👍