Rondje Nederland.

15 mei 2020 - 's-Gravenzande, Nederland

Ja, een rondje Nederland!

Afgelopen najaar ging ik me weer een beetje bezinnen over de vakantie 2020. omdat Anne en Martijn mee zouden fietsen met Team Westland en dus ook de Tourmalet op zouden gaan zat dit in ieder geval in het programma.

Om weer vanuit ‘s-Gravenzande daar naar toe te fietsen begon een beetje flauw te worden. Ik wilde in 2020 vanuit Santiago de Compostela, Lissabon of Valencia naar de Col du Tourmalet fietsen.
wat zou het worden? Valentia viel al snel af want dan zou mijn fiets in het vliegtuig mee moeten en dat zag ik niet zo zitten.
Na de fiets- en wandelbeurs had ik mijn besluit genomen. Ik had daar met wat mensen gesproken en fietsen vanuit Lissabon, via de Ruta Iberica was een mooie fietstocht.

Ook heb ik met Erica gebeld. Zij had vorig jaar met Edwin een heel stuk van deze route gefietst en dat was goed bevallen. Mooie gebieden, gebouwen etc onderweg gezien. Ook nog een aantal tips gehad. Ja deze reis zou het worden.
De routeboekjes gauw aangeschaft en begonnen met het plannen. Het gps bestand liep van noord naar zuid dus alle tracks omgekeerd en gecontroleerd. De route op de fysieke kaarten gemarkeerd. Mijn vlucht, hotel en fietsbus geboekt. Ik was er bijna helemaal klaar voor.

En toen kwam het coronavirus.

Rond kerst was er sprake van een virus in China. Wie had verwacht dat dat ook in Nederland terecht zou komen. Dat heel het land op zijn kop zou staan. Dat er in Europa sprake zou zijn van een lock-down. Niemand. De wereld stond op zijn kop.

Nou, dan maar afwachten wat er gaat gebeuren. Blijf thuis was het advies. Van lieverlee werden de regels ( door mijzelf) versoepeld. Ik ging zowat elk weekend met Rik ergens in Nederland fietsen.  Het begon er naar uit te zien dat we voorlopig Nederland niet uit konden. Mijn vakantie verzetten was geen optie aangezien ik de geplande vakantie gewoon moest opnemen. Van de 4,5 weken mocht is er wel 3,5 maken.

Er was maar een alternatief. In Nederland gaan fietsen. Ik had het boek Rondje Nederland nog liggen. Ik was al eens van plan geweest  om dat te gaan fietsen.
Op dit moment, vrijdag 15 mei, is mijn route klaar. Ik heb de route op diverse plaatsen aangepast. In Noord Holland ga ik een beetje zigzaggen.  Tussen Bolsward en Groningen volg ik de Hanzenroute en na Groningen de officiële route tot Deventer. Daar wijk ik weer af om in de Achterhoek te fietsen. De route loopt dan naar Venl maar ik heb hem verlengd tot Maastricht. Vandaar, door alleen Nederland naar Geldrop, Bergen op Zoom, Vlissingen weer naar het Westland. Ik ben benieuwd. Rik fietst mee van Groningen naar Vlissingen denk ik. Marlene fietst misschien ook nog een paar dagen mee. Inmiddels heb ik al 4 overnachtingen kunnen boeken bij vrienden op de fiets. De rest ga ik onderweg doen.

Morgen weer verder.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. AMW Kolner:
    15 mei 2020
    Gaaf Marjon. Ik hoop dat je er een super mooie tocht van maakt. Succes hoor👍🚴‍♀️😘
  2. Marjon:
    Dank je.
  3. Trees Persoon:
    15 mei 2020
    Marjon, heerlijk genieten van ons mooie Nederland! Leuk om te doen! veel succes👌💕
  4. Carmen:
    15 mei 2020
    Fijn Marjon. Overnachten in Veldhoven is ook altijd mogelijk. We gaan je weer volgen. Veel plezier samen met Rik en Marilène en wie je onderweg nog meer gaan vergezellen. Fijne vakantie 😘
  5. Marjon:
    24 mei 2020
    Dank je voor je aanbod! Je hoort nog van mij.
  6. Anne van den Berg:
    17 mei 2020
    Geniet ervan mam😘😘
  7. Jan van Westerneng:
    18 mei 2020
    Als je toch langs Hardenberg fietst, kom dan even bij me langs op de camping voor een bakje koffie Marjon.🚴‍♂️
  8. Marjon:
    Koffie to go!
  9. Jan Steenvoort:
    22 mei 2020
    Nood breekt wetten en in dit geval zeker positief, want Nederland is ook gewoon heel mooi! Heel veel plezier Marjon, geniet er van!!! 👌👏🚲😘
  10. Marjon:
    22 mei 2020
    Dank je Jan! Nederland is zeker mooi!