Zaterdag 30 mei, Dag 10 Du Tour de Hollande.

30 mei 2020 - Borne, Nederland

Vanochtend om half 8 wakker geworden van de wekker. Goed geslapen. Al die frisse en gezonde lucht werkt goed. Het fietsen helpt natuurlijk ook. Rik zat al beneden aan de koffie toen ik de kamer binnen kwam.  We konden buiten in het zonnetje ontbijten. De broodjes, koffie en thee klaar gemaakt en in de tas gedaan. Vandaag hoefden we niet met bagage te fietsen. Heerlijk hoor. Het zonnetje scheen heerlijk en gisteren hadden we de route gemaakt, zodanig dat we op de terugweg wind mee hadden. We vertrokken richting Deurningen. Hierna naar Oldenzaal. Onderweg passeerden we vliegveld Twente. Hier worden tegenwoordig oude vliegtuigen gedemonteerd. Al gauw reden we hier in Twente het ‘Haagse Bos’ in. Via De Lutte waar we in het centrum op een bankje even koffie gedronken hebben gingen we richting Ootmarsum. Onderweg nog een spontane koffie met appeltaart-stop bij een boerderij. De boer deed dit gezien het professioneel ingerichte kamertje wel vaker. Ootmarsum, wat een leuk en gezellig plaatsje is dat. Het was erg rustig volgens Rik, normaal gesproken lopen er veel meer mensen rond. Hele aparte winkeltjes en mooie galeries. Op het plein rond de vijver hebben we ons brood gegeten. Daarna zijn we verder gefietst naar het uitkijkpunt van de ANWB. Een mooi vergezicht. Ook was er een hele kleine Joodse begraafplaats. Deze laatste zijn we in deze streek wel meer tegen gekomen. Langs het kanaal zijn we naar Almelo gefietst. Het is vergelijkbaar met het kanaal tussen Eindhoven en Helmond. Zo mooi en rustig met een goed fietspad. In Almelo sprong het theaterhotel eruit! Verder naar de Spar in Bornerbroek om nog een pain au chocolat ( toch even het Franse gevoel) te halen met wat te drinken voordat we weer in Borne waren. Het was een mooi rondje van 91 km. Nog 10 kilometer en ik ga over de 1000 km deze vakantie.
Thuis gekomen hebben we een biertje (0,0%) gedronken. Heerlijk hoor. Rik is boodschappen gaan doen met de 🚗 en ik ben onder de 🚿 gekropen. Samen gekookt en weer buiten gegeten. Daarna de planning herzien voor de komende dagen. Het plan is via Winterswijk naar Zelhem te fietsen. Maandag naar Gennep, dinsdag naar Roermond, Maastricht en dan Geldrop. Ik ga nog wat spullen achterlaten in Borne. Vrijdag breng ik Rik weer hierheen en kan dan alles weer meenemen. Nu nog even kletsen en een kop thee en dan weer slapen. Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Angela:
    31 mei 2020
    Hoi Marjon, leuk om je zo te volgen! Gisteren was je in de buurt bij mijn broer.
    Nog veel fiets plezier
  2. Marjon: