Donderdag 28 mei, Dag 8 van mijn rondje NL

28 mei 2020 - Emmen, Nederland

Om half 8 ging de wekker. Opgestaan, aangekleed en spullen ingepakt. Om 8.00 uur zaten we aan het ontbijt. Wel heel apart hoor. We moesten de looproute volgen... aangeven hoeveel kaas we bijvoorbeeld wilde hebben en of we een eitje wilden hebben. Dat werd op het dienblad gezet. Alle drankjes zaten kant en klaar in een beker, ieder broodje, bolletje etc zat in een apart zakje etc. Koffie mocht uit een kopje en thee uit een glas. Yoghurt zat afgemeten in een beker , de muesli ook etc etc. Wat kregen we ontzettend veel plastic mee met ons ontbijt. En waarom??

Hierna de fietsen klaar gemaakt en vertrokken we richting Haren. Lekker zonnetje, 14 graden en wind in de rug. Heerlijk. Van Haren, naar Glimmen, naar Zuidlaren, Oudemolen, Taarlo richting Assen. In Taarlo hebben we koffie gedronken ( thermoskan) en een broodje gegeten. Het was weer een mooi gebied met veel weilanden met hoogst waarschijnlijk veengrond. Overal schapen. Voorbij Assen kwamen in Rolde en fietsten we tegen het eerste hunebed aan. Er zouden er vandaag nog meer volgen. We zijn natuurlijk even naar dat hunebed toe gegaan en hebben er foto’s gemaakt. We reden nu weer verder, oostwaarts richting Gasselte en Borger. In Gasselte hadden we de tweede stop met koffie en brood bij Wiemeltje Kruit. Zie foto. Weer verder. Het voelde erg vals plat waar we fietsten. Later bleek het ook echt zo te zijn. Vandaag 158 meter geklommen. 😂. Vorige jaar had ik na 5 dagen al 2000 hoogtemeters gemaakt.  Na Borger stonden er opeens twee grote mammoets langs het fietspad. Zowel de stenen van de hunebedden als de resten van mammoets die daar gevonden zijn dateren uit de ijstijd.  Verder gefietst op hele mooie fietspaden, we volgenden vandaag de lf14a route, kwamen we in de buurt van Odoorn heidegebieden tegen die mij sterk aan de Strabrechtse hei deden denken.
In Odoorn zelf hebben we 2 belegde broodjes gekocht( Hooi-brood met brie) en een ijsje. Voor morgen moeten we toch wat meer te eten hebben onderweg. Op naar Emmen. Nadat we het centrum doorgereden waren kwamen we al gauw bij hotel Ten Cate aan. Onze spullen weer naar de kamers gebracht, gedoucht en naar het centrum gefietst. Wat een stille bedoeling was dat. We fietsten langs WILDLANDS Adventure Zoo Emmen maar daar viel ook niks te beleven. Deze Zoo ( de dieren) is een tijdje geleden verhuisd kan ik me herinneren. Terug in het hotel hebben we op het terras nog wat gedronken. Nog even de familie Klop gezien en gesproken via mijn mobiel. Hierna zijn we gaan eten en nu drinken we nog even iets op de kamer. Eerste dag met Rik samen was weer net zo gezellig als altijd. Morgen gaan we op de koffie bij Jan in Rheeze en dan naar Borne toe. Overnachten bij Rik thuis!

1. Carmen:
    28 mei 2020
    Leuk Marjon. Lekker weer en in goed gezelschap. Waar zijn de foto's van de hunebedden gebleven? 😅
  2. Marjon:
    3 juni 2020
    Jazeker , ik ga de foto’s erop zetten hoor. Die zijn er wel!!
  3. Annemarie:
    28 mei 2020
    Heel herkenbaar Marjon, een aantal jaren geleden hebben wij ook de oostkant van Ned gefietst tot N Limburg . Wij hadden toen ruim 30gr!! Prachtige route.
    Vandaag langs de Hol. IJssel gefietst, ook heel mooi! Nog heel veel plezier en geniet van het mooie Nederland liefs A en W
  4. Marjon:
    3 juni 2020
    Ja Nederland is zo mooi en we hadden prachtige routes ( soms wel met grindpaden). Bijna geen enkele route langs een drukke weg. Ook in NL is dat mogelijk.
    Grtjs en tot gauw.
  5. Jan van Westerneng:
    28 mei 2020
    Tot morgen zal ik maar zeggen Marjon.
  6. Marjon:
    👍 het was gezellig Jan.
  7. Anne van den Berg:
    Wat heerlijk mam!!
  8. Trees Persoon:
    28 mei 2020
    Ziet er weer gezellig uit1 Fijn weekend met elkaar!
  9. Marjon:
    Dank je
  10. AMW Kolner:
    29 mei 2020
    Veel plezier in Borne
  11. Marjon:
    2 juni 2020
    👍 heerlijk gefietst hier in de omgeving