Dinsdag 26 mei, Dag 6 Tour du Fryslân !

26 mei 2020 - Sneek, Nederland

Vanochtend was ik al vroeg wakker mede door de kikkers in de sloot die al vroeg het grootste woord hadden. Om half negen zouden we ontbijten. Mijn fietst stond toen al helemaal vertrek-klaar. Na een ontbijt met heerlijke cruesli en yoghurt heeft Titi haar atelier laten zien. Sommige dingen vond ik echt leuk en andere vond ik al vanwege de prijs niet leuk. Daar verkocht ze ook bijna niks van. Zelf begreep ze wel dat het door de prijs kwam maar haar artistieke gevoel moest dit maken en ja dit was erg duur geworden...zelf heb ik niks gekocht. Om kwart voor tien fietste ik weg richting Lemmer. Wat een heerlijk weer en geen wind. Perfect. Ik dacht dat ik dus naar Lemmer fietste. Helaas, ik had de verkeerde (oude) route aangezet. In Joure aangekomen toch maar bij Stella 2 nieuwe binnenlanden gekocht. Hierna naar het centrum van Joure gefietst waar ik bij de bakker een koffie to go heb gehaald. Titi had geen koffie en kon helaas mijn thermoskan niet vullen. Waar ga ik nu heen? Naar Sneek waar ik uiteindelijk zou overnachten, was nog 14 km. Nee, dat was geen optie. Dan toch terug naar Lemmer en vandaar naar Stavoren en dan naar Sneek. Liet ik Bolsward wel zitten. Het was een heerlijke afwisselende tocht naar Lemmer. Daar aangekomen Zat ik even een krentenbol te eten op een pleintje. De Primera zat er ook. Toch een doos gehaald en wat spullen o.a. regenbroek en schoenen en nog wat, retour naar huis gestuurd. Ik heb teveel meegenomen😩.  Verder gefietst naar Stavoren. Op een gegeven moment herkende ik een aantal plekken. Hoe kan dat nou.... graven ... graven... ja een jaar of 4 geleden heb ik met Rik de Elfstedentocht gefietst en hadden we hier dus ook gefietst, alleen de andere kant op. Grappig hoor. In Stavoren heb ik een blikje cola gekocht en op een bankje opgedronken. Ondertussen uitzoeken wat de snelste weg naar Sneek is. Ik zou er namelijk om 17.00 uur zijn. Dan zij mijn Garmin was de weg gauw gevonden... maar ik was het niet eens met hem. Het kon nog 6 km korter.... maar dan moest het pontje wel varen. Ik besloot het te proberen. Via weer wat leuke dorpjes en ontelbare bruggen, mooie boten en prachtige huizen langs de route kwam ik in Gaastmeer aan. Het pontje kwam er meteen aan! Overgezet en weer verder gefietst met de wind in de rug. Weer heel veel water en boten. In Sneek aangekomen kwam ik een AH tegen. Eerst maar eten gehaald voor vanavond, magnetron pasta. Toen naar Annie gefietst. Mooie kamer voor 2 personen. Aardige vrouw! Even wat gedronken en toen ben ik gaan douchen. Na het eten op bed geploft en ga schrijven. Het was weer een lange dag. Morgen nog een keer rond de 100 km en ‘s avonds gezellig met Rik eten. We hebben morgen een hotel gereserveerd!

1. Carmen:
    26 mei 2020
    Leuk om je weer te volgen Marjon. Ik had met je te doen in die regen en kou. Komende tijd ziet het er veel beter uit. Fijne dag morgen en daarna samen verder. Gezellig.
  2. Marjon:
    28 mei 2020
    Vandaag N4 dus wind in de rug! Groningen Emmen, we gaan vliegen 😂
  3. Trees Persoon:
    26 mei 2020
    Leuke route Marjon, Stavoren en Sneek daar heb ik 3 jaar geleden ook gefietst. succes weer voor morgen.
  4. Marjon:
    28 mei 2020
    Ja mooi fietsen daar hoor Trees